Last day of the year

Sitter och funderar över vad som har hänt i år egentligen.. Det här året har varit ganska lugnt, inga större händelser, det har mest bara flutit på vilket har varit ganska skönt. Årets höjdpunkt var helt klart Roxettekonserten i Halmstad den 14:e augusti! Jag har alltid sagt att jag måste få se Roxette live minst en gång innan jag dör, och se, det fick jag! Inte nog med det så dök Gyllene Tider upp på slutet och hela Halmstad fullkomligt exploderade! Det var så underbart! :) Per och Marie gjorde en version av "Silver Blue" som var så vacker att det kom en liten tår.

En annan fantastisk sak som hände i år var Nova, lilla, söta, fantastiska Nova-Lo. Världens finaste föl som jag fick lära känna redan under hennes första timmar i livet. Jag fick mata henne med nappflaska och kunde sitta och titta på henne i timmar. Hon är så vacker så vacker och är nu lurvig som en liten (eller ganska stor) björn.

I somras var både Anna och Josse på besök i världens bästa landskap och fick se och upp leva både rikitga backar och mygg. ;) Tyckte det var galet kul att dom ville komma och hoppas på återbesök nästa år!

I augusti åkte jag tillbaka till Skåne efter en sommar hemma i Dalarna. Jag fick skjuts av mamma och moster Minus som stannade ett par dar. Jag hoppas att det kan bli längre nästa gång så att jag hinner visa allt i mitt skåneliv. När dom åkt hem igen kom Emma på besök vilket var väldigt trevligt, vi hade en underbar vecka med fint väder och utflykter till bl.a. Flyinge och Lomma (sandstrand).

Josse och hennes familj (mina kära grannar) tog tyvärr sitt pick och pack och flyttade till Sjöbo under hösten och jag saknar våra kladdkakekvällar, Josses galna upptåg och våra roliga dagar i stallet. På tal om flytt fick jag nya hyresvärdar också. Jag saknar givetvis Karin, Niklas, Linus, Cimba och Fabbe som bodde i huset innan.

I våras åkte vi på studieresa till Holland vilket var superroligt och jättespännande! Vi besökte Rotterdam, Utrecht, Almere och Amsterdam där vi bodde.
Höstens studieresa gick istället till Berlin vilket också var jättehäftigt. Jag har aldrig varit i en så stor stad innan så det var en verklig upplevelse med massor av saker att se. För er som inte varit där rekommenderar jag båda våra resmål, även om Hollands tulpanodlingar visade sig vara lite av en bluff.

En kort summering av ett långt år som varit ganska lugnt och skönt.
2010 kommer att avslutas hemma hos Cissi och Fredrik och sen återstår bara att se vad 2011 har att bjuda på!
(Ska försöka hinna lägga upp bilder lite senare.)


Gott Nytt år kära vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0