Wow!

Det finns villor, och sen finns det villor. Där jag bor finns det många fina villor och gårdar och på ett ställe finns det ett antal nybyggda hus. Jag säger bara "wow"! Det finns ett som är stort, och på båda sidor om den plattbelagda gårdsplanen finns garage, ett med tre gigantiska portar (som till traktorer typ) och ett med fyra(!!!) vanliga garageportar. (Jag vill också ha massa fina bilar).
Sen finns ytterligare ett stort hus med en GIGANTISK carport och två stora garageportar. Båda dessa hus må vara snygga, men det finns ingen som helst känsla över dem, de ser fruktansvärt ohemtrevliga ut och mysfaktorn är lika med noll. Men sen har vi gården med stort G. Åh, den är som en dröm. Huset är jättestort, och på gården finns ett mindre, men perfekt stall. Hagarna och ridbanan har vita A-staket (för er som inte håller på med hästar; en typ av runda plaststaket.) och infarten kantas av lyktor. Hela gården är så sjukt välskött att man blir tårögd.
Man kan tro att personer i ett sånt hus är lite, låt oss säga snobbiga. Men icke! Jag red förbi med Acke en kväll i somras när mannen i huset stod ute och vattnade sina äppelträd (ja ni läste rätt) och han tittade upp och sa glatt hej. Jag kanske har fördomar, men jag hade inte väntat mig det. Han är ju inte bara rik och har en fantastisk gård, han är ju svensk också...

Här är en bild på gården,  syns dock inte så bra och bilden är tagen från baksidan, men era fantasier får i alla fall något att utgå från. 



Kram


 

Kommentarer
Postat av: Däjveed

Najs! Du vill alltså ha ett stall plus ett stort garage :)

2010-02-10 @ 21:27:47
Postat av: F

Haha, japp! Finns inga andra altenativ (bortsett från flera stall och flera garage förståss);)..

2010-02-10 @ 22:11:53
Postat av: tiny

haha jag vet inte heller vad A staket är. haha jag vet att du är b:P som i bäst alltså :D

2010-02-11 @ 00:36:01
URL: http://tinyprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0