Yey!

Sitter nu i Karins underbara lägenhet med mina underbara favorithundar, mysfaktor på högsta nivå! Anna har varit här och tittat på Let´s Dance och hälsat på hundarna. :)

Om jag skulle trivas i en "vanlig" hyreslägenhet så skulle det vara här. Att kalla detta vanligt är dock väldigt fel, men det är i alla fall trapphus och grannar vägg i vägg. Men det är så sjukt fint och mysigt, jag har börjat fantisera om en hel stad i samma stil, mysiga gränder, fina lägenheter, välskött, varmt och välkomnande. Är det inte just såna bostäder vi vill och borde bygga, speciellt i dagens samhälle. Man skulle kanske i och för sig förlora lite av poängen om man byggde en hel stad, då jag tror att det faktum att alla arbetar på annan ort är en bidragande faktor till lugnet. För är det inte det man behöver komma hem till, en lugn, trygg plats där man kan koppla bort stressen utanför?

Nu tror jag att det är dags att sova, hoppas att ni har haft en fin dag!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller helt och fullt med dig! Hemmet borde vara en plats för avkoppling och mysiga stunder. Btw så har jag länkat till din blogg på min, kanske du kan få någon mer läsare.. =) Kram på dig

2010-02-13 @ 11:41:17
URL: http://annaemmma.blogg.se/
Postat av: mamma

Lena m fl på jobbet tycker att det behövs många fler kvinnliga arkitekter, så jobba på :)

2010-02-13 @ 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0