Kalla mig stark

Jag bad om att få lite spänning idag, och tro mig, spänning fick jag. Jag visste att det varnades för snöoväder, men jag trodde ju knappast att det skulle bli så pass att jag knappt skulle ta mig hem. Det var inte bara oplogat överallt, eftersom det var mer eller mindre storm hade snön dessutom drivit till högar som var mellan 2-5 dm höga. Till råga på allt hade jag givetvis motvind och så fort vägen svängde lite så gled jag iväg i sidled (på de få ställen jag överhuvudtaget kunde cykla) eftersom snön hade någon konstig "smörkonsitens". Det var inte en gång jag tänkte lägga mig ner i snön och ge upp, jag insåg dock det faktum att det antagligen skulle bli min död, så jag bet ihop och tog mig hem. Jag skulle vila helt från motion idag, men tji fick jag!
Haha, det känns inte så lite överdrivet när jag beskriver det, men vart enda ord är faktiskt sant. Det kunde dock ha varit värre, jag menar längre norrut är ju 1 dm snö en baggis, men jag har defenetivt lärt mig att man inte ska försöka cykla på den skånska slätten i snöstorm..

Den som någonsin kallar mig vekling, ska allt få höra! ;)

Kram

/F

Kommentarer
Postat av: tiny

Vekling;) höhöhöhö

2010-01-28 @ 02:59:06
URL: http://tinyprincess.blogg.se/
Postat av: mamma

Kämpa på.

Idag ska det bli sol hos er :)

2010-01-28 @ 07:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0