Hjälm = Billigaste livförsäkringen ni kan hitta

-Inget ovanligt att man som arkitektstudent tillbringar tolv timmar i skolan, men det känns ändå segt. Har inte hunnit med någonting annat idag. Ingen ridning, ingenting. :(

Det snöar ute nu vilket innebär att jag inte tänker ta bilen imorrn och har antagligen en mindre rolig promenad till bussen i morgonbitti att ladda för. Bara att hoppas på det bästa! :)

Hörde att en flicka avled i förrgår efter att ha ramlat av sin häst i ett ridhus i Eslöv, ingen vet vad som hände eftersom hon var ensam, men det är väldigt tragiskt.. Jag vet inte om hon hade hjälm och väst, men jag har insett hur många det är som sitter och rider utan hjälm. Hur resonerar man då? -Fast det är klart, uppenbarligen har man ju inte mycket att vara rädd om heller.. Men kära vänner lova mig att alltid ha hjälm när ni rider (undantagsvis om ni kommer att tävla så högt att ni inte får ha det under tävling, men annars.) Det finns inte så mycket som ETT ENDA bra argument för att inte ha det!

Kram

Kommentarer
Postat av: david

Varför får man inte ha hjälm under sånna tvälingar?

2010-11-24 @ 09:34:57
Postat av: F

Bra fråga. Men enligt reglementet måste man rida i hatt i de högre klasserna i dressyr..

2010-11-24 @ 23:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0