Gasque och 3-årskalas

Igår var det nollegasque, 4 rätter och ett glödande dansgolv. Detta innebar klackar och finklänning på vilket jag älskar! Natten blev lång och riktigt rolig och kvällens meny såg ut så här:

-Baconinlindade dadlar med chevrécréme

-Smördegsmedaljonger med kantarellstuvning

-Lammfilet med kokta rotfrukter och rödvinsås

-Frysta citronhalvor (urgröpta) med vaniljglass, citronsås och chokladsås

Allt var helt underbart. Förrätt nr 2 och efterrätten hade jag kunnat äta ihjäl mig på!

Idag har jag haft en riktig Olivia-dag. Vaknade vid 10.30 då det blev lite *host* sent igår. Vid 12 gick jag och hämtade Olivia för att gå ut i stallet och gå en sväng (rida för Olivias del) med Dunder. Kl. 14 var det dags att fira den lilla damens treårsdag som ägde rum i onsdags. Det bjöds på både hemmagjorda smårgåstårtor och gräddtårtor. MUMS! Världens sötaste Olivia fick givetvis massor av paket. Av mig fick hon en smörgåslåda och vattenflaska med Nicke nyfiken samt ett par ridvantar.

Nu ska jag knapra vidare på mina morötter och njuta av min hemmagjorda guacemole. :)




Från Gasquen


Sötaste födelsedagsbarnet



Kommentarer
Postat av: A

du skulle ju sagt att du ville ha mer efterrätt, jag fick två

som vanligt... ;)

2010-09-19 @ 17:41:01
Postat av: F

Hahaha, jag åt massor när jag hjälpte till efteråt.. ;)

2010-09-20 @ 13:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0