Val 2010

Hello!

Jag hoppas att alla röstade igår! Mycket viktigt! Nu blev kanske inte resultatet som vi ville, men röstade man har man i alla fall gjort det man kunnat. Nu hoppas jag med många fler att SD inte får någon makt trots att de kommit in i riksdagen.
Jag visste inte hur illa det var för några dagar sen, men nu har jag insett vad de står för, och säga vad man vill om invandringspolitiken, men det SD står för är INGENTING som har i en riksdag att göra över huvudtaget.

Ska man ändå vara positiv så kan man som sagt hoppas att MP väljer att samarbeta med Alliansen så att SD blir utan inflytande. DOCK kanske detta gör att debatten om invandrings- och integrationsfrågorna tas upp på allvar, för trots allt ska väl vi alla erkänna att det finns en hel del brister på den fronten.

Jag blir irriterad när de Röd-gröna skyller SD's plats i riksdagen på Alliansen. " Det är ju intressant att SD kom in i riksdagen nu, efter 4 år av blått styre.." som de uttryckte sig. Och jag och Anna har gjort en mycket intressant upptäckt när vi har klickat runt bland lite olika valdistrikt: -SD har i de absolut flesta fall fått flest röster i de distrikt där S fått väldigt många röster och färre röster där M är mer populära.... Bara en liten notis.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite. Politik är ju knappast vanligt förekommande på den här bloggen. ;)

Natti

Kommentarer
Postat av: david

Integrationen är det inget fel på. Men segregationen bör kollas upp.

2010-09-22 @ 06:54:14
Postat av: Big D

Trodde högerextremister stod mer till höger än vänster... bara en liten notis

2010-09-22 @ 06:58:16
URL: http://basilisk.blogg.se/
Postat av: F

Fast segregationen påverkas av intregrationen. Vi måste ju faktiskt från politsikt håll fatta beslut som gör det enklare för människor som kommer hit att komma in i vårt samhälle, med jobb osv. Då kommer också segregationen minska.

Jo, jag vet, men det är ingen åsikt, det är fakta, det är så det ser ut. Till vems fördel vet jag inte?

2010-09-22 @ 07:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0