Avsnitt som gillas



Musikguiden i P3 har just nu en programserie som heter "Livet är en fest" som handlar om den svenska musikhistorien. Avsnitt 25 heter "Halmstads pärlor" och ja, ni kan ju gissa vad det handlar om. Om ni har lite tid över så lyssna, det är både intressant och roligt. Bl.a. har dom letat fram ett klipp från första gången Per Gessle och Mats "MP" Persson var med i radion. Samtidigt som jag sitter och skrattar för mig själv så slår det mig vad det är som är Pers storhet och hur starka melodier han skriver. Jag tycker att det har en tendens att glömmas bort vilken skicklig låtskrivare han är. Det är inte för inte han har kunnat hänga kvar i branchens elit i över 30 år. Och lyssnar man på hits somt.ex. "När alla vännerna gått hem", "The Look", "Listen To Your Heart", "It Must Haver Been Love", Tycker Om När Du Tar På Mig"och Här Kommer Alla Känslorna" så går det ju inte att förneka. Men sen finns också dom där låtarna som inte är så välkända men ack så bra och ack så genialiska. Jag ska lägga upp några allt eftersom så kommer ni att förstå vad jag menar.


Kommentarer
Postat av: Johan

Nej, asså, det är pengarna.

2011-12-10 @ 23:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0