Hästig dag? -Ja.

Idag har jag haft en riktigt riktigt hästig dag. Jag gick upp halv sju och åt frukost och klädde på mig, gav hästarna här hemma frukost, åkte och fodrade och släppte ut Charlie och Ralph och fixade stallet och åkte sedan hem igen. När jag kom hem släppte jag ut hästarna och mockade och fixade sedan stallet åt alla tre. Efter det åt jag lunch hos Sara och Peter (Sara äger hästarna här hemma) och red sedan Loppan, vilket gick jättebra!!! Det gick riktigt bra igår också, men idag kändes det ärnnu bättre! Fin och avslappnad häst redan från start och efter en stund fick vi även igenom traven ordentligt. Efteråt var det en glad och trött häst med massa läppstift och helt avslappnade muskler. :)

Efter Loppan var det dags för mellis och sedan vidare till Charlie, var till ridhuset med Jannika, Anna och Jannikas häst Ralph. Det gick också bra efter en stund, det var ett tag sen jag red honom men han var riktigt fin på slutet. Efter det var klockan redan 19 och det var dags att åka hem och äta lite riktig mat. Fölhantering har också stått på dagens schema, Nova är verkligen jätteduktig för att vara så liten! :) 

Nu har jag just varit och fodrat alla hästarna och ska krypa ner under täcket..

Just det, måste bara få säga en gång till att jag blir så sjukt besviken på vissa människor.. Inte kul när dom visar sig vara nån annan än man tror..

Sov sött!

Kommentarer
Postat av: Emma

Låt inte såna människor ta din energi, jag vet att det är mkt svårt i just det här läget men de är inte värd det! Du har gjort allt du har kunnat och gett honom en chans, de enda som inte fattar det är de! Kram

2011-02-07 @ 09:02:08
URL: http://annaemmma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0