Städdag och mat

Idag har jag tvättat, städat och varit ute på prommis med fina Charlie i eftermiddagssolen. Städningen är inte helt färdig men på god väg, köket är mycket grundligt städat vilket känns väldigt skönt! Jag vill passa på att hissa snabb och god mat, jag har en riktig dipp vad gällande matlaging just nu men har lyckats göra turbosnabb men ändå ganska bra mat i typ två veckor nu. Här är 3 tips utan recept:

1. Kassler med rosa sås (jag och syster har kallat det för det sen vi var små), det är typ flygande jacob fast med kassler, går på typ 5 minuter och sköter sedan sig självt i ugnen.

2. Tacotårta. Gör tacoköttfärs och blanda med t.ex. turkisk yogurth, varva sedan med tortillabröd i en ungsfast form. OBS. börja med köttfärs och sluta med bröd. Toppa med några klickar yogurth och riven ost. In i ugnen ca. 15 min. Klart! Sjukt gott, speciellt med avocado eller hemmagjord guacemole och sallad. :)

3. Korvgryta, dagens tips från mamma som blev mycket gott. Lök, grill-/kycklingkorv, krossade tomater, turkisk yogurth, vitlök, salt och pappar. Tar max 10-15 minuter att göra och det blev som sagt riktigt gott!

Nu borde jag ha sovit för en och en halv timme sen...

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0