Det var en gång en pappkasse...

Nu ska jag berätta historien om pappkassen. Allting hände igår.
Lättad efter tentan gick jag av bussen i Lund för att gå till MUS och köpa en foundation, på vägen dit gick jag in på Lagerhaus där det var halva reapriset. Jag hittade en massa saker som jag köpte (bilder kommer upp senare) och som expediten fint packade ner i en pappkasse. När jag var klar på stan satte jag mig på bussen till Staffanstorp och väl framme gick jag bort till ICA för att köpa lite mat. Där var det extrapris på massa saker jag behövde så det blev ganska tungt. Vissa saker stoppade jag i väskan som jag satte på pakethållaren, en yougurth lade jag i pappkassen som jag hängde på styret och resten fick ligga i ICA-kassen som jag hängde på andra sidan på styret för att få jämnvikt. Sen började jag cykla, jag kom nog ca 150 meter när det plötsligt lät "RITSCH" och nästan hela ena sidan av pappkassen gick sönder och lossnade. Det mesta hölls som tur var kvar i kassen av den decimeterhöga kant som blev kvar längs ner. Men att cykla med den... Jag hade ju inte så mycket val så jag fick packa om lite, vända pappkassen åt andra hållet och låta den hänga i det handtaget som fortfarande fanns kvar, det var bara det att det var på väg att gå av. Jag fortsatte min cykeltur med ena handen på styret och andra handen på pappkassen. När jag hade ca 30 meter kvar till "stora" vägen ser jag Sara åka förbi i bilen.. Om jag bara hunnit 30 meter till hade ju hon sett mig och givetvis stannat och tagit påsarna. Men men.. Jag lyckades ta mig så att jag hade ca 500 meter kvar hem när jag tittade ner för att se så att allt låg kvar i kassen och när jag tittade upp igen insåg jag att jag höll på att köra in i en snödriva. Detta innebar givetvis att jag var tvungen att släppa kassen (äntligen, gissa om ryggen kändes sned..) för att undvika en kraschlandning och gissa vad? Joo handtaget gick av och hela påsen ramlade i backen. Tyyyypiskt! Då var det bara att packa om igen, sätta fast det som var kvar av kassen på pakethållaren och ta väskan och ICA-kassen på styret. Tillslut lyckades jag komma hem och när jag skulle ta av "kassen" från paket hållaren måste den ha blivit blöt, för hela kassen rasade isär... Tur i oturen så höll alla sakerna i alla fall!

Snipp Snapp Snut så var sagan slut!
 

Kommentarer
Postat av: A

Styckeindelning människa!!!

2011-01-16 @ 01:02:28
Postat av: F

Hahaha, bara för att retas med dig! ;)

2011-01-16 @ 15:20:39
Postat av: A

mission accomplished..

2011-01-16 @ 15:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0