Klar med första projektet

Första projektet för terminen var väldigt litet men också väldigt roligt! För min del resulterade det i en liten sockrig glaskub. Bilder kommer nog sen när den är helt klar och fotad och så. :)

Igår morse när jag skulle cykla till bussen kom jag till cykeltunneln och upptäckte att det var rejäl översvämmning. Jag cyklade hem och hämtade gummistövlarna och åkte sedan tillbaka igen, jag tvekade lite innan jag cyklade ner i vattnet, men jag tänkte "Äh, det kanske ser ut att vara mer än vad det är.." men ack så fel jag hade! Vattnet började nog ca 10 meter från tunneln och när jag hade cyklat typ 2 meter vällde vattnet in i stövlarna, jag insåg givetvis att jag var tvungen att vända, men för att göra det var jag tvungen att kliva av cykeln, och där stod jag med iiiiiiiiiiskallt vatten över knäna. Vi kan väl säga att det kändes sådär... Det var bara att simma (okej inte riktigt, men nästan) upp ur vattnet, tömma stövlarna och cykla hem igen och byta om. Jag fick ta en ganska lång omväg (där det som tur var inte var översvämning) och kom inte till skolan förrän vid 11.. Hur kul? Inte särskilt kul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0