Dalarna

Då var jag hemma igen. Eller egentligen kom jag hem på fredag natt, men hade fullt upp igår, så då blev det inget bloggande. Moster och en av kussarna var här på besök med deras nya hund Loke. Såå söt och helt underbar! Ett hjärta av guld och himmelsblå ögon. :)
I måndags körde jag årets premiärdopp i Lomma. Jag badade helt frivilligt 3 gånger trots att vattnet var allt annat än varmt.
I torsdags kväll anlände vi som sagt till Ullared, vi hann tillbringa två timmar på hästavdelningen innan stängning och jag kom ut 600 kr fattigare. Dock var det mesta inte till mig. På fredagen shoppade vi från 08.30 till ca 16.30, alltså 8 timmar inkl. lunch, då var det mesta till mig och dagens kontoförlust slutade på 1200 kr.. :/ Jag vet inte om jag ska hata eller älska det där stället. Det blev många fynd, bl.a. jeansshorts för 129 kr, ridpiké för 60 kr, två par skor för 150 kr, CD-skivor för 29 kr/st, löparbyxor för 99 kr, muggar för 9,90 kr/st etc. Så om man ser till hur mycket man fick för dom där pengarna så är ju listan (till lika kvittot) lång. Jag är som sagt fortfarande skeptisk och stod dubbelvikt av skratt på parkeringen när vi först kom, men ändå är ju Ullared ett ganska intressant fenomen. :P

Imorse kl 8 vaknade jag av att det åskade. Ofta det åskar på morgonen. Har det någonsin hänt förut?? Åskar gör det på eftermiddagar och kvällar! Det känns helt snett alltihop!


Kommentarer
Postat av: Emma

Men hallå där 1200 är ju ingenting.. :) Vänta tills jag åker till Ullared du, då kommer det sluta med konkurs om jag känner mig själv rätt.. :P

2011-06-19 @ 17:18:14
URL: http://annaemmma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0