OMG Jag vann!

Jag vann jag vann jag vann!!! Detta är helt sjukt, jag fattar det inte, sånt händer inte mig!

Mix megapol hade en tävling där dom förra veckan och den här veckan översatte en roxettetext varje kväll då man skulle ringa så fort man trodde att man visste vilken låt det var. Jag ringde givetvis varenda kväll och i måndags kom jag fram när texten löd: "Hon har vad som krävs för att få det att gå ihop, du vet att hon är lite farlig... (osv.)" vilket givetvis var dangerous. Jag vann då en skiva och chansen att få vara med i finalen. Sju personer var med i utlottningen att få vara med i finalen och av dessa lottades två ut att få tävla mot varandra och ha chansen att vinna det stora Roxettepaketet.

Igår eftermiddag vid 16 ringde Malin (hon brukar vikariera för äntligen morgon när dom har semester) och frågade om jag ville och kunde vara med i finalen, för jag hade blivit dragen som en av två." Å, va?! Det är klart jag vill!" Lyckades jag få ur mig och ca kl 19 ringde Paul Hauka upp mig, och förklrarade hur tävlingen skulle gå till och kopplade ihop samtalen osv innan han kopplade in oss i radion. Finalen bestod av en enda fråga, där de sökte en siffra. Den som trodde sig veta svaret fick säga sitt namn sedan fick den andra säga om den trodde att det var högre eller lägre (senare eller tidigare). Frågan löd: Vilket datum nådde "the look" billboardlistans första placering? Jag visste vilket år och vilken tid på året men inget datum och samtidigt hörde jag hur någon, sen om det var den andra tjejen eller Paul vet jag inte, knappade på en dator och plötsligt sa hon sitt namn och svarade: "19:e oktober -88" och då visste jag att jag var hemma, att jag skulle vinna. Paul frågade mig om jag skulle säga tidigare eller senare och jag sa: "Det är senare" för jag visste att det var -89. "Ja då är det ju så här att Fredrika, du har kammat hem alltihop, du har vunnit!" "Aa, är det sant?! Tack!!" lyckades jag pipa fram. När vi hade lagt på skrek jag rakt ut, detta är helt sjukt!!

Jag ska åka till Köpenhamn, få gå på konsert och vara med backstage, sen åka till Halmstad och bo på Hotel Tylösand (Gessles hotell) och sedan åka vidare och gå på konserten i Göteborg!
Jag kan inte riktigt fatta det, men vi kan ju konstatera att det var tur att jag inte är 15 för då hade jag ju smällt av. 

Sometimes life is good, really good!!!!! :D

Vinn konsertupplevelse med Roxette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0