Att man är uppväxt i Sverige betyder ju inte nödvändigtvis att man kan prata svenska. Eller?

En vän till mig (inga namn nämnda..) sa till mig idag: " Var är skortstenet?" Jag rättade givetvis med: "SkorsteneN menar du?". Svaret blev: "Näe, ett skorsten heter det ju!" "Hahaha så du säger ETT sten och inte EN sten också då eller?" Efter att ha googlat och frågat fyra andra personer så insåg ju personen i fråga att jag hade rätt. Att folk säger ett choklad (vilket är fel enligt mig) kan jag acceptera, det är ändå vanligt förekommande, men ETT SKORSTEN?? Nej, den går inte hem.. ;)

Var ut på en springtur för en stund sen och nu har jag ätit och sitter och kollar på "bonde söker fru".  Ska lägga mig tidigt idag, jag är så fruktansvärt trött.



Kommentarer
Postat av: A nonym

Ett skorsten. skorstenet!

hur logiskt som helst!

2011-11-30 @ 22:26:13
Postat av: C

En skorsten, skorstenen...:P

2011-12-01 @ 10:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0