Ribersborg "Ribban"

Idag var jag med Sara på tävling på Ribesrsborgs strand i centrala Malmö. Det är på anläggningen där EM i fälttävlan hölls somras och jag blev kär! Helt underbart! Otroligt vackert och en proffsig tävingsplats med jättebra underlag! Det som gjorde mig extra lycklig var att endel av terränghindren har blivit ett permanent inlag i parkmiljön och att det ligger två grusfotbollsplaner bredvid två 70x100 ridbanor! Anledningen? ÄNTLIGEN finns det en plats där ridsporten får ta lika stor plats som alla andra sporter och ÄNTLIGEN har det gjorts en seriös satsning från en stad när det gäller ridsport! Att man dessutom har lyckats göra terränghindren till något vackert som är positivt för stadens invånare då de faktiskt förgyller parken!

Lite bilder:



Framridning.


Sara och en väääldigt taggad Lopps inne på den fina banan.


Så här ser det ut om man tittar österut.


Men om man går 50 meter västerut ser det ut såhär i nordvästlig riktning.





Jag skulle kunna gå med på att få lov att vänja mig vid tävlingsplatser som denna, det går bra för min del. ;) Jag vet att det låter märkligt, men detta är alltså i centrala Malmö, det är HÖGST 2 km till centralen, kanske 1,5..


Kommentarer
Postat av: C

Nice:)

2011-09-26 @ 09:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0