Mycket motion blev det..

Eftersom jag är en senil människa så blev den här dagen inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag började dagen med att släppa ut hästarna och mocka och sådär, helt underbart med tanke på att vädret har varit ljuvligt idag! Efter det tog jag cykeln till bilverkstan då jag skulle betala däckbytet dom gjorde på bilen i fredags, so far so good. Väl där insåg jag att jag är så pantad att jag bara hade tagit med mig en enda nyckel, -hemnyckeln. Med andra ord ingen cykelnyckel. Tyyypiskt! Jaja, ingen lär ju sno cykeln på fem minuter utanför en bilverkstad som ingen normal människa tar sig till annat än med bil så jag lämnade den olåst vilket inte var några problem. MEN min plan var att cykla in på Willys och handla lite på vägen hem. Utanför Willys kände jag mig inte helt bekväm med att lämna cykeln olåst så jag tänkte att jag kunde peta i låset lite halvt så att det såg ut som om det var låst. Sagt och gjort, det var bara det att låset GIVETVIS låstes helt och där stod jag, nästan 5 km hemifrån utan cykelnyckel... I det läget fanns det bara en lösning på problemet: Gå. Tur att jag hade bra skor på mig, för gick, det gjorde jag! -Hela vägen hem och eftersom jag tagit cykeln från första början med tanke på miljön och motionen så kunde jag ju knappast sätta mig i bilen och köra tillbaka, så jag gick hela vägen tillbaka också. Sedan mathandling och cykel hem. Så kan det gå när man är korkad! (alternativt extremt tankspridd).

Min totala motion idag blev alltså ca 6,5+5 km på cykel och ca 5+5 km promenad, totalt ca 2 timmar + mockning. Jättebra egentligen, dock inte inräknat i dagens plan..

Här har vi fotbollstjejen från i lördags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0