En vintervärld mitt i ingenstans

Detta kan vara både dom vintrigaste bilderna och det konstigaste naturfenomenet i hela södra Skåne. I närheten av där jag bor finns en sjö/damm/vattensamling från åkrarna, det finns såna lite här och var i olika svackor för att dränera bort vatten från åkrarna. Det intressanta i just den här svackan är att det finns isflak runt trädstammarna, ca en meter ovanför den andra isen. Det ser alltså ut som om vattnet har frusit och sedan sjunkit drygt en meter för att sedan bli helt genomfruset. Detta har resulterat i att det nu sitter svävande isflak runt och i hela "sjön". Jag vet inte om det är så det har gått till, men om någon annan vet så får ni gärna berätta för även o det är otroligt häftigt och vackert så är det också etremt märkligt, jag har alrig sett något liknande..





Kommentarer
Postat av: ma

Snyggt, och väldigt intressant.

2012-02-10 @ 21:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0