Myssöndag

Idag har varit en underbar dag! Utsläpp av hästar följt av långtur med Loppan. Jag skrattade mest hela tiden, hon är så miffo. Att rida genom bostadsområdet med lekande barn och sparkcyklar, förbi biltvätten med högtryckssprutor och förbi mackarna med fladdrande flaggor och bilar överallt är inga problem MEN träd, fåglar och framförallt stenar är allt annat än att leka med. Hon blir kort som en shetlandsponny och taktar hysteriskt för att sedan kasta sig och galoppera ut på åkern.. Man blir lite matt ibland alltså. :P

Vädret har varit helt underbart och efter ridturen väntade tre boxar på att mockas och fixas innan jag cyklade och handlade. Efter det kollade jag världscupen i hoppning, pluggade lite, tog in hästarna och sedan åt och kollade på ponnyakuten. Nu sitter jag i soffan och degar, kollar på Wallander och har nyss ätit en tallrik med Mango, jordgubbar och glass, det kallar jag söndagslyx!

Btw. Igår vann Patrik Kittel världscupstävlingen i dressyr i Göteborg, så himla roligt! :)




Titta vad som har krypit upp ur marken!


Kommentarer
Postat av: tiny

ååh mitt mangomongo :)

2012-02-29 @ 13:47:13
Postat av: tiny

ÅÅh mitt mangomongo <3

2012-02-29 @ 13:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0