You're on your own baby

I torsdags tog jag och Anna varsitt plan i olika riktning efter nästan 3 veckor i bil. Anna åkte tillbaka till Melbourne och jag flög till Cairns. 
 
Här är typiskt tropiskt klimat med regnskurar med sol däremellan, men det är supervarmt och fuktigt dygnet runt, tror det pendlar mellan 27-33 grader ca.
 
Fredag och lördag har jag tillbringat på en båt med en hel hög trevligt folk för att dyka och snorkla, vilket var vansinnigt coolt, vi såg en stingrocka, sköldpaddor, massa massa fantastiska fiskar, jättesnäckor och jag krockade nästan med en haj! Nu har jag fått ändra mina planer lite på grund av en framflyttad tur till tropiska regnskogen. Det innebär att igår och idag har jag slappdagar och imorgon blur det regnskogen för lite mountainbike, kanot och vandring. På fredag morgon åker jag till Cape Tribulation, den plats där regnskogen och stora barriärrevet möts och vandrar lite, slappar lite och framförallt: rider!!! Förstår ni!? Jag ska få galoppera på en av världens vackraste stränder! Jag kan knappt bärga mig!! :)) 
 
Efter det.. Hemfärd. :(
 
Brisbane
 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0